Παρασκευή 2 Μαΐου 2008

Δικαίωμα στο coming out?Από πού κι ως πού?






Ουφ επιτελους γυρισα απο την επαρχια...Δεν λεω καλουτσικα ητανε αλλα σαν την Αθηνα πουθενα.Οταν πηγα στο χωριο μου,ειχα μια συζητηση με τον αδερφο μου ο οποιος μου ειπε λιγο πολυ, να προσεχω τι κανω και τι λεω εκει γιατι εχω και μια οικογενειακη υποληψη να προστατευσω.Μου ειπε επισης οτι στην Αθηνα δεν τους ενδιαφερει καθολου τι κανω αλλα στην επαρχια πρεπει να ειμαι τυπος και υπογραμμος γιατι αλλιως τους εκθετω και θα παρω ποδι απο την οικογενεια.

Στην αρχη ημουν ετοιμος να του επιτεθω γεματος αγανακτηση και θυμο.Αλλα καθως το σκεφτομουν διαφορες αμφιβολιες αρχισαν να με μπερδευουν.Ειχα διαβασει καπου οτι οι ανθρωποι ειμαστε ελευθεροι μεχρι εκει που ξεκινα η ελευθερια του αλλου.Και ειχα συμφωνησει απολυτα με αυτη την αποψη.Αλλα τι γινεται οταν τα ορια μεταξυ της δικης μας ελευθεριας και των αλλων ειναι δυσδιακριτα?Ποτε το δικαιωμα μας για κατι που μας αφορα ξεπερνα τις συνεπειες που μπορει να εχει στους αλλους?

Αυτα και αλλα ερωτηματα αρχισαν να τριβελιζουν το μυαλο μου?Πιστευω ακραδαντα οτι ο καθενας ειναι υπευθυνος για τις πραξεις του και σε πολυ σπανιες περιπτωσεις μπορει να μας κανουν οι αλλοι δυστυχισμενοι.Πχ οταν ο πατερας μου επαθε κατι με την υγεια του και η μητερα μου πηγε να μου φορτωσει τυψεις εγω επελεξα να μη νιωσω υπευθυνος.Τεσπα το θεμα ειναι οτι οταν αγαπας καποιους ανθρωπους δεν μπορεις να τους στενοχωρεις.Δεν λεω οτι σκοπευω να αποκαλυφθω σε ολο το χωριο μου για το ποιος ειμαι πραγματικα αλλα θα ηθελα να εχω αυτη την επιλογη.Και την εχω.Το θεμα ειναι οτι οι συνεπειες προς την οικογενεια μου θα ειναι πολυ μεγαλες.

Αναλογιζομαι κατα ποσο ειναι εγωιστικη η σκεψη να αποκαλυφθω σε ολους.Ζουμε σε μια κοινωνια και οι πραξεις μας δημιουργουν αλυσιδωτες αντιδρασεις που επηρρεαζουν τους γυρω μας.Οσο και να ηθελα να καταρριψω τα επιχειρηματα του αδερφου μου,τοσο βυθιζομουν στην συνειδητοποιηση των οσων ελεγε. Απο την αλλη με επνιγε το δικιο μου γιατι εγω να μην μπορω να μιλαω για τις σχεσεις μου κτλ.Και μην πει κανεις οτι υπαρχουν και αλλα πραγματα εκτος σεξουαλικοτητας γιατι δεν το δεχομαι.Ολοι οι συμμαθητες μου με επρηζαν για τις σχεσεις τους και γενικα για τη σεξουαλικη ζωη που εχουν αναπτυξει εκει που σπουδαζουν ενω εγω δεν μπορουσα να πω τιποτα για τη δικη μου ερωτικη ζωη και περιπετειες.Ειναι απιστευτα εκνευριστικα τα βλεμματα συμπονοιας οταν τους λες πως δεν εχεις καμμια γκομενα (ενω θα ηθελες να τους παρουσιασεις τον γκομενο σου ετσι να σκασουν!).

Φυσικα και δεν εκανα κανενα coming out στην επαρχια ,μονο στην οικογενεια μου το εχω πει.Και δν ξερω αν θα κανω ποτε.Ειλικρινα δεν ξερω τι απαντηση να δωσω σε αυτο το θεμα.Εσεις τι πιστευετε?Πρεπει να κανουμε αυτο που θεωρουμε οτι δικαιωματικα μας ανηκει ανεξαρτητως συνεπειων για τους γυρω μας?Ή πρεπει να υπομενουμε τον περιορισμο που μας θετουν οι επιθυμιες των αλλων?

23 σχόλια:

Είδωλο είπε...

Α α α Συγνωμη συγνωμη ....
μεχρι εκει που αρχιζει η ελευθερια του αλου ναι σωστο, αλλα αυτο τι εχει να κανει με την αληθεια?
Γιατι συγχεεις 2 διαφορετικες εννοιες?

Θες να μου πεις οτι αν επιτελους καποια στιγμη το μαθαιναν, η επρεπε, η το θελες, η χρειαζοταν. Θα ηταν πολυ τραμπουκιστικο εκ μερους σου? Θεωρεις οτι τους καταπατας την ελευθερια?

Εισαι απιστευτα λαθος, ελευθερια ειναι η δυναμη του να μπορεις να κανεις τις επιλογες, να εκφραζεις την γνωμη σου, να μπορεις να κινεισαι χωρις περιορισμους κ.ο.κ.

Δυστυχως το γεγονος οτι εισαι δεν μπορει να αλλαξει, το γεγονος οτι το 10% του πληθυσμου της Ελλαδος ειμαστε gay αφαιρει καποια ελευθερια απο τους γονεις σου? Απο το γειτονα σου? Απο το δασκαλο σου κοκ?

Δεν νομιζω, αντι να σκεφτεις οτι πισω απο αυτην την κουβεντα που σου κανει ο αδερφος σου υπαρχει ενα υποβαθρο, γιατι σιγουρα δεν προεκυψε σαν μια απλη πασχαλιατικη τυπικη χαιρετουρα, και να προσβληθεις η να στεναχωρηθεις για την συγκεκριμενη δηλωση, καθεσαι και αισθανεσαι πως φταις κιολας γι αυτο που εισαι και πως θα πρεπει ολη σου τη ζωη να εισαι 2 ανθρωποι ενας για το χωριο κι ενας για την πολη.

Τραγικο.

Δεν σου λεω οτι εγω το εχω δηλωσει αλλα οταν εκανα την 1η επανασταση (gay φιρμες ρουχων, περιεργες κουλτουρες μουσικες κτλ, ξενυχτια, περιεργοι φιλοι, ξυρισματα στο σωμα κτλ) ειχα καποιες συζητησεις εως προσταγες αλλα τους απαντησα και τους αποστομωσα.

Στο κατω κατω τι? Θα σε αποκληρωσουν?
So be it.
Κατσε μοκο οσο δεν μπορεις να εισαι οικονομικα ανεξαρτητος, να πας και το φανταριλικι σου και μετα πες τους 20 κατι χρονια δεν υπηρξα γιατι δεν δεχεστε εμενα. Ειναι ο (ταδε) χαιρω πολυ, υποκληση και γεια σας.

Hfaistiwnas είπε...

Σωστός ουρανέ, μέχρι να γίνεις ανεξάρτητος! Και οι δικοί μου απο αυτό πιάνονται σε όλα. Δεν είναι θέμα ελευθερίας πιστεύω και εγώ, ηθικό είναι και μάλιστα για σένα. Δεν σου λέει κανείς να μην είσαι ελεύθερος. Φοβάσαι την κοινωνική διάσταση του θέματος. Ο αδερφός σου απο την πλευρά του σου είπε τι να κάνεις. Σου περιόρισε κατα κάποιο τρόπο την ελευθερία. Από σένα εξαρτάται αν θα το κάνεις. Είναι αυτές οι συνέπειες που μας περιορίζουν, γιατί ακόμη δεν είναι κάτι το αποδεκτό. Για μένα καλά θα είναι να μην κάνεις τίποτα. Θα έρθει η ώρα και δεν θα σε νοιάζει.

g for george είπε...

Νομίζω ότι αυτό που είπε ο αδελφός σου είναι τουλάχιστον προσβλητικό.

Καταλαβαίνω το όλο νόημα του κειμένου, όμως και πάλι στο ίδιο καταλήγω.

Δεν θέλω ούτε να σε πικράνω ούτε να σε στενοχωρήσω. Όμως όταν κάποιος σου λέει (και μάλιστα μέλος της οικογένειας) ότι, οκ, σε δεχόμαστε στην Αθήνα, αυτό που ουσιαστικά λέει είναι: "σε ανεχόμαστε στην Αθήνα" γιατί έχει πολύ κόσμο και δεν μας ξέρουν (όπως σου είπε, δηλαδή, πάνω-κάτω).

Από τα συμφραζόμενα καταλαβαίνεις λοιπόν, ποια είναι η πραγματική γνώμη του/τους.

Στενοχωρήθηκα εγώ τώρα. Φτου..

tovenito είπε...

δεν ξέρω, στην ελληνική επαρχία τα πράγματα είναι δύσκολα. κουτσομπολιό και μάλιστα με κακία. και δεν το αντέχουν όλοι αυτό σε μια μικρή κοινωνία. δεν νομίζω ότι ο αδερφός σου στο είπε για να σε προσβάλλει, αλλά για να προστατέψει εσένα και την οικογένειά σου. μπορεί να ήταν λάθος ο τρόπος προσέγγισης του, δεν ξέρω. κατανοώ και τις δύο μεριές μπορώ να πω. και στο κάτω κάτω ελεύθερος πραγματικά δεν είναι ποτέ και κανείς.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό είναι που λένε αγία ελληνική οικογένεια;

.......marmarigi....... είπε...

gia to peis sthn eparxia prepei na exeis megala arxidia file kai na yposteis ta kakologia toys ,apo kei kai pera an nomizeis oti prepei na to peis se kapoioys filoys pesto ,an den se katalavenoyn paidia tis ilikia soy gamata , oso gia thn ithiki poy leei o ifaistiwnas stin ellada den yparxei ayto to pragma ,oi misoi einai lamogia kai oi alloi misoi prospathoyn na ginoyn , anyway coolarise kai min trelenese poli .

g for george είπε...

Να προσθέσω πως κι εγώ σε επαρχία μένω.

Μπορεί να μην έχω κάνει δημόσιο coming out (όπως λέει ο παραπάνω φίλος, θέλει μεγάλα @ρχidι@) αλλά σε κάποιους φίλους (ακόμα και στην δουλειά) και σε μέλη της οικογένειας, το έχω πει.

Η ζωή στην επαρχία όπως την ζω τα τελευταία 10 χρόνια είναι μια μεγάλη συγκάλυψη για τα "πάθη" και τις "παρεκτροπές" που κάνουν οι περισσότεροι.

Συνεχίζω να έχω την ίδια γνώμη με το προηγούμενό μου σχόλιο, παρόλα αυτά..

Elementstv είπε...

Διαβασα ολες τις αποψεις και ευχαριστω που κανατε τον κοπο.Καλα σε αρκετους φιλους και σε ολη την οικογενεια το εχω πει ενταξει εκει τα πραγματα οχι οτι ειναι ευκολα αλλα ειναι πιο ανεκτα.Απλα στην υπολοιπη κωμοπολη ειναι δυσκολο να το πω και να ειμαι out & proud διοτι ενταξει πες οτι για μενα δεν με πειραζει,ειναι ωραιο ομως να τον παρατησουν τον αδερφο μου οι φιλοι του?Ξερω θα πειτε οτι δεν ειναι σωστοι φιλοι.Ελα ομως που και ο αδερφος μου το ιδιο θα εκανε γιατι ολοι τους εχουν τα ιδια μυαλα.Δν ειναι κατι παντως που με απασχολει παρα πολυ ,μονο οταν επιστρεφω επαρχια...Αυτα προς το παρον.ΦΙλια

g for george είπε...

Δύσκολο θέμα άνοιξες και μας άναψες φωτιές :-)

.......marmarigi....... είπε...

δεν ειναι αναγκη να το πεις σε ολη την κωμοπολη κρατα καποια πραγματα για την παρτυ σου και τους γυρω σου, ολοι πρεπει να χερουν τι κανεις ?, εξάλλου δεν τους νοιαζει .

Elementstv είπε...

@κρασι & νερο στα ονειρα μας:Καλα αυτο που λες αποτελει την δικαιολογια ολων οσων φοβουνται να μιλησουν και να σου πω γιατι.1ον αν δεν ενδιεφερε κανεναν η σεξουαλικη μας ζωη δεν θα μας δημιουργουσαν τοσα προβληματα και 2ον στη ζωη ο,τι δινεις παιρνεις.Οταν πχ οι αλλοι απαιτουν να ακουσω για τις σχεσεις τους και τη σεξουαλικη τους ζωη ,ρε γαμωτο μου απαιτω και εγω να ακουσουν τη δικη μου.Ετσι εχουν τα πραγματα κατα τη γνωμη.

Ναυτίλος είπε...

Για άλλη μία φορά θέτεις ένα θέμα με πρωτοφανή ωριμότητα για την ηλικία σου (άντε πάλι αυτή η ηλικία). Νομίζω πως καλά θα κάνεις να μην βγεις από το ντουλαπόνι στο χωρίο σου. Ο αδερφός σου έχει εν μέρει δίκιο, αλλά σίγουρα το έθεσε με τον λίαν άγαρμπο τρόπο.

Είναι συγκινητικό που σκέφτεσαι τους άλλους, άλλα είναι εκνευριστικό που δεν σε σκέφτονται οι άλλοι, κι εξηγούμαι: Εσύ, ΔΕΝ πρέπει να τους «εκθέσεις», αν όμως π.χ. ο αδερφός σου γκαστρώσει μία του χωριού και δεν την παντρευτεί, χέστηκε όλο το χωρίο. Οκέι, υπερβάλω, αλλά έτσι είναι. Θα σχολιαστεί, ναι, θα τον πουν τροπίς, ναι, «αλλά είναι άντρας, κι αυτή έπρεπε να προσέχει», θα πουνε...

Με απλά λόγια, αυτό που με εκνευρίζει βρε παιδί μου, είναι ότι πάντα οι γκέι πρέπει να αγαπάνε τις οικογένειές τους, να προσέχουν την υπόληψη της, την τιμή και τα λοιπά, ενώ η υπόλοιπη οικογένεια μπορεί να διαπράξει κάθε είδους ανομήματα και να μην γίνει τόσος ντόρος βρε αδερφέ. Κι αυτό είναι που με τσατίζει.

Είναι ωραίο, τρυφερό, και υπέρ σου το ότι αγαπάς και «καταπιέζεις» τον εαυτό σου για χάρη της οικογένειας... Αλλά για πιο λόγό; Επειδή «θα πάρεις πόδι»; Ωραίος τρόπος!

Βασικά... Ντροπής στον αδελφό σου! Τον καταλαβαίνω, ναι, αλλά ο τρόπος του το εξέφρασε, νομίζω, αντανακλά το πώς σε βλέπει κι αισθάνεται για εσένα —και ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΞΙΖΕΙ τέτοια συμπεριφορά από κάποιον με τον οποίον μοιράζεστε το ίδιο αίμα και την ίδια παιδικότητα. Αυτό να τους πεις next time!

My 50 cents of course...

:_/

g for george είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με Ναυτίλο. Έθεσε μια ακόμα πλευρά του θέματος που είναι εξίσου (αν όχι περισσότερο) σημαντική.

Και δεν έχει καθόλου άδικο.

Elementstv είπε...

Εγω βασικα με ολους συμφωνω και αυτο γιατι θεματα σαν αυτο εξαρτωνται αμεσα και απο την ιδιοσυγκρασια του καθενος.Πχ εγω μπορει να νιωθω την αναγκη να το λεω ,ενω καποιος αλλος να μην νιωθει περιορισμενος.Και ειλικρινα πρεπει να δεχτουμε οτι και οι 2 αποψεις ειναι το ιδιο αποδεκτες...

g for george είπε...

Νομίζω πως μέσα από όλα αυτά (κείμενο και σχόλια) βγαίνει κάτι άλλο.. κάτι περισσότερο από το αν θα το μάθουν στο χωριό κάποιοι άνθρωποι ή όχι.

Νομίζω ότι αυτό που πραγματικά θα έπρεπε να σε απασχολεί (και ίσως τον καθέναν μας προσωπικά) είναι ο τρόπος που σε βλέπει ο αδελφός σου και οι δικοί σου...

Το σχόλιο του Ναυτίλου είναι τέτοιο που πρέπει να το κάνεις print και να του δώσεις αρκετή σκέψη..

Όχι τίποτε άλλο, τώρα μπήκα κι εγώ σε σκέψεις για δικά μου πρόσωπα και κάποια vibes που μερικές φορές πιάνω, δεν μου αρέσουν καθόλου...

.......marmarigi....... είπε...

@elemnt... μην βιαζεσαι εισαι μικρος ακομη , και καλα τα λεει ο ναυτιλος .
παντως τα ερωτηματα σου ειναι πολυ καλα και λογικοτατα , δειχνουν ατομο με βαθος σκεψης και ευαισθησιες.

revqueer είπε...

Ουφ! Πραγματικά δύσκολο θέμα θέτεις! Ξεκίνησες πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση! Μάλλον θα συμφωνήσω με g4george.

gay super hero είπε...

"1ον αν δεν ενδιεφερε κανεναν η σεξουαλικη μας ζωη δεν θα μας δημιουργουσαν τοσα προβληματα και 2ον στη ζωη ο,τι δινεις παιρνεις.Οταν πχ οι αλλοι απαιτουν να ακουσω για τις σχεσεις τους και τη σεξουαλικη τους ζωη ,ρε γαμωτο μου απαιτω και εγω να ακουσουν τη δικη μου."

Δεν έχω να προσθέσω τίποτα. 'Εγραψες λέμε!

.......marmarigi....... είπε...

@elemt...prepei na epilejeis atoma tetoia wste na mporeis na toys kai ta dika soy , alliws pare to risko kai ekfrasoy stoys filoy soy , an einai ok tha se katalaboyn an oxi jexna toys

Elementstv είπε...

Μα με οσουςς κανω παρεα ξερουν για μενα.Ενταξει δεν λεω γεια σας ειμαι γκει.Αλλα μολις η γινουμε αρκετα φιλικοι ωστε να παει η κουβεντα στα ερωτικα μας ,θα τους πω οτι ειμαι γκει και τσεκαρω αντιδρασεις.Οι περισσοτερες ειναι θετικες ,τουλαχιστον εδω στην Αθηνα και ουτως ή αλλως στην Αθηνα εχεις την επιλογη αν δεν γουσταρεις καποιον να μην του ξαναμιλησεις χωρις να υπαρχει το ενδεχομενο να βρισκεστε συνεχεια.

APSOY είπε...

Στις προκαταλήψεις και τον ρατσισμό δεν υπάρχει λογική elementsako.
Τα όρια της ελευθερίας συχνά καταπατούνται και χωρίς τύψεις ενίοτε.

Νομίζω πάντως ότι το να μπαίνουμε σε μια κόντρα "άμυνας/επίθεσης" προκειμένου να έχουμε την ελευθερία μας δεν πετυχαίνει κάτι. Αντιθέτως προκαλεί περισσότερες αντιδράσεις.
Θα γίνω γραφικός και ίσως και ονειροπόλος, αλλά θα επιμείνω πως είναι καλύτερο να προσπαθήσουμε να μάθουμε στους άλλους κατά πόσο διαφέρουμε ή όχι.
Η άγνοια είναι μεγάλη παγίδα. Και δυστυχώς δεν μπορείς να κατηγορήσεις κάποιον επειδή έχει άγνοια...

Να σαι καλά! :)

Equilibrium είπε...

Σπουδαία συζήτηση άνοιξες και απλά να πω ότι πρέπει να προσέχουμε τη λεπτή διαφορά ανάμεσα στην ανοχή και την αποδοχή. Μπορεί να'ναι δυσδιάκριτη αλλά είναι στοιχειώδης... Το αναλύουμε και στο τελευταίο μου ποστ.

Εύγε μικρούλη!

Είδωλο είπε...

Αυτο που πρεπει να κατανοησετε τι εστι ΔΙΚΑΙΩΜΑ
τι ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και τι ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΤΗΤΑ

ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ, και η κατανοηση αυτου δεν εχει ηλικια, ο καθενας πηζει το μυαλο του με την χρονικη ταχυτητα που του αρμοζει και καθοριζει.