Δεύτερο και τελευταίο. Δεν έχω άλλο, κι αυτό είναι πετσοκομμένο αντίγραφο ενός πιο ολοκληρωμένου κεφαλαίου. Αλλά μετά την απαίτηση ενός (!!!) αναγνώστη να διαβάσει και τα υπόλοιπα, πως μπορούσα να τον απογοητεύσω. Ορίστε λοιπόν τα απομεινάρια ενός ανεκπλήρωτου project.
Το
διώροφο σπίτι, στις παρυφές της
πόλης, και η πόλη περικυκλωμένη από μια καταγάλανη θάλασσα... Και
ο Νίκος Καλέργης κληρονόμησε αυτό το σπίτι,
μετην όμορφη θέα,και
μπορείνα βλέπειτην πόλη νααλλάζειχρώματα, να
ξυπνά,
να διασκεδάζει,
να πονά, να
σκοτώνει, να γεννά,να ερωτεύεται,να
αμφισβητεί,να υποτάσσεται, να
πεθαίνεικαι
να ανασταίνεται.ΟΝίκοςμιλά
μετην πόλη που τον φιλοξενεί.Της διαβάζειποιήματακαι ακούει πωςστη συνέχεια
η πόλη
ντύνει ηχητικάτα ίδια
αυτά τα λόγια.Της
εξομολογείταιτιςαγωνίες
καιτα
όνειράτου. Κι η πόλη
τουαπαντάμεταδικάτηςσχέδια,
αδιέξοδα
και οράματα.
<<Αγαπώ αυτή
τη ήσυχη πόλη....>>
- έχειγράψει ήδη
αυτή τη φράση στο γράμμα που θαστείλει
αύριοστονκολλητό του. <<Είναι περίεργο
πωςεγώ,που πάντοτε ήθελα να ξεφύγω από τα στενά
πλαίσια της επαρχίας, απολαμβάνω τόσο πολύ
την ηρεμία και τη γαλήνη της, μετά από τόσα χρόνια! Έφτασα στο σημείο να
έχω
κάνειαγαπημένη μουγωνιά τοπιο ήσυχο
σημείο της>>.
Οι σκέψεις του
γεμίζουν την οθόνη καιπεριμένουννα σταλούν
μετο πάτημα ενός πλήκτρου.Ο Νίκοςαφήνειτο γράψιμο,
σηκώνεται καικατευθύνεται
προςτο παράθυρο.Αφήνει το βλέμμα
τουνα
περιπλανηθεί, να
κατρακυλήσειμέχριτη θάλασσα καιστη
συνέχεια
να κάνει
το ίδιο αυτό βλέμμα
νασυγκεντρωθεί
καιπάλι μπροστάαπό την οθόνητου υπολογιστή .
Ο Νίκος θέλεινα γράψειστονκολλητότουκαιλίγα λόγια
γιατιςπρώτεςτουεντυπώσειςαπό τα παιδιά
τηςτάξης του.Τιτάχα
να του πεί?Είναι ακόμα
μέσα τουόλα ανάκατα,
μπερδεμένα. Καλά παιδιά – αλλά τί σημαίνει καλά
παιδιά?Ο
Φάνηςέχει μάτιαιδιαίτερα τρυφερά. Ο Βασίληςμοιάζεισανένα
παιδίπουποτέτουδεντουαναγνώρισαν
τηναξία του.Η Αθανασία αντίθετα, ξέρει να διεκδικείαυτό που της ανήκει, η Έρση
προσπαθεί να
περάσει όσο πιο
απαρατήρητη γίνεται, η Κλειώ
ήδη ετοιμάζεταιγια την επόμενη
χρονιά όπουτογυμνάσιο
θασηματοδοτήσεικαι επισήμωςτην είσοδο
τηςστην
εφηβεία, κάτι πουτο
σώμα τηςήδη έχεικάνει. Ο Σωτήρης δεν φοβάταινα
πάρειπάνω τουτη
στόφα τουαρχηγού, και
ο Γιώργος δεν ξέρειπωςνα διαχειριστεί τηνδιαφορετικότητα
του....
Όλα τουςπαιδιά
– το καθένα καιμια ξεχωριστή περίπτωση. Όχι, δενείναιπαιδιά.
Ή τουλάχιστον δεν είναι μόνο
παιδιά. Είναικαι έφηβοι.Τι πάει να
πειαυτό?Ο
Νίκοςχαμογελά
σχεδόν
μεπίκρα. Θυμάταιτην δική τουεφηβεία.Άντετώρα
να μαζέψειςόλα αυτάτα κεφάλια κάτωαπό τοίδιοκαπέλο
. Γίνεται?Δεν γίνεται.
Αποφασίζει πως έχειγράψει αρκετά, κλείνει
τομέηλ
μετο <<Φιλάκια
κολλητέ,μουέχειςλείψει,ελπίζω
να τα πούμε σύντομααπό
κοντά>>
καιπατά την“ΑΠΟΣΤΟΛΗ”.
Σηκώνεταιαπό το τραπέζι
καιπλησιάζει ξανά
τοπαράθυρο.
Ηπόλη ντύνεταιστις μελιέςαποχρώσειςτηςΔύσης.
Οήλιοςβουτά
μέσα στη θάλασσα και ο Νίκοςαναστενάζει
γεμάτος μελαγχολία
για τον χειμώναπουτον περιμένει.
Προσπαθείνα πείσει
τονεαυτότου, ότιτο
μέλλον
του
επιφυλάσσει
εκπλήξεις,
ότιθα
μπορέσει
νααλλάξει,όσα
δεν
μπόρεσε να
αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια,να ξεχάσειόσα κουβαλά
λαθραίαστην πλάτη του,και
να προχωρήσει
μπροστά. Θυμίζει
στονεαυτό τουπωςαύριο,πρέπεινα δείξει στουςκαινούργιουςτου μαθητέςτη
ροή τουμαθήματος
όπωςαυτόςθα
το οργανώσει,και τιςυποχρεώσειςτουςαπέναντιστο μάθημά του.Επίσηςαύριο
θαπρέπει να πληρώσει τη ΔΕΗ. Αύριο.
Τώρα ξανακοιτάτην
πόλη
που απλώνεται μπροστά του, <<Καληνύχτα, αγαπημένη
μου!>>
ψιθυρίζειο
Νίκοςκαισχεδόν
κοροιδεύειτον ίδιο
τουτονεαυτό.Η μοναξιά, όσο κιαν κλείνεται μέσα
σεένα μικρόσπίτι, μένειπάντα μεγάλη.
Και δεν ξεγελιέταιμεποιητικέςπαρομοιώσειςκαι λεκτικούςσυμβολισμούς. <<Καληνύχτα!>> - κι είναι
κρίμα πουδεν υπάρχει
κανείςαποδέκτης της ευχής αυτής.
Η πόλη,
απλωμένημέςστη νύχτα,ρουθουνίζειτα
χνότα τωνπαιδιώντης.
Και
ξαγρυπνά.
Text-to-speech function is limited to 100 characters
1 σχόλιο:
Κρίμα που δεν το συνεχίζεις το έργο σου... υ.γ.: Καλή τύχη ως σεναριογράφος!
Δημοσίευση σχολίου